18-06-06

17/6/06 23:06 Johan is terug thuis...

Home..sweet home...Missie volbracht: zaterdagavond en "al" terug thuis!! Miguel heeft gewonnen: hij was t eerst thuis -:)

22:12 Gepost door | Permalink | Commentaren (5) |  Facebook |

17 juni 06, 18:00 miguel is terug "veilig" thuis

Welcome Home Miguelito...! : De webmeesteres

22:11 Gepost door | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

15-06-06

donderdag 15/6, email van johan

donderdag 15 juni : een dagje rust in het hippe en historisch Renaissance en barokke Lviv..

22:14 Gepost door | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

donderdag 15/6, email van Johan

12 juni - mijn verjaardag - en in het oorlogsberuchte Volgagrad. Is hier nog steeds hongersnood ?

22:12 Gepost door | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

donderdag 15/6, email van Johan

Terug in Rusland en dan achtervolgen gedurende 600 km - tot in Volgagrad - zwermen vliegen ons. We doen 1 dag onze helm niet meer uit..

22:11 Gepost door | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

donderdag 15/6, email van Johan

Bijna uit Kazachstan en dan kraakt de fitting van mijn uitlaat - zelfs metaal wordt het moe in Kazachstan..

22:10 Gepost door | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

donderdag 15/6, email van Johan

We hebben beide een bloedhekel gekregen aan Kazachstan - moordwegen en ambetante mensen. Geen wonder dat de Sovjets hier hun kernproeven deden ..:-)Gelukkig ook enkele moordgrieten..

22:09 Gepost door | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

donderdag 15/6 , email van johan

s avonds is de grens Oezbekistan - Kazachstan gesloten en moeten we bivakkeren. Zweten in de tent in de woestijn..

22:08 Gepost door | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

donderdag 15/6, email van Johan

Midden in de woestijn - 200 km ver van het meest nabije dorp - rijden we beide lek. Omdat de luchtpatrone op zijn blijft Miguel achter en zet de tent op - als beschutting tegen de moordende hitte - 50 graden. Ikzelf rij 30 km verder ook lek. In de verte zie ik een oase - kamelen draven nieuwsgierig naderbij. Ik ga te voet op zoek naar hulp - wat later komt Miguel ook bij en koop ik een Kazachse voetpomp. Zie hoe gelukkig die oasebewoners zijn !!

22:08 Gepost door | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

donderdag 15/6, email van Johan

In Kungyrat, Oezbekistan, nu al meer dan een week geleden.Uiteindelijk zijn we hier dus niee met de trein weggeraakt. Tot 2x toe hebben we geprobeerd. Telkens blek er geen cargowagon aan de trein vast te zitten..Met een klein hart maar met volle moed zijn we dan - letterlijk - aan een 1000 km tocht door de woestijn begonnen..Met dank aan onze Kazachse vrienden die ons - eindelijk - advies gaven het toch maar met de moto te wagen, en ons belangrijk advies voor water en naft te geven..

22:05 Gepost door | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

donderdag 15/06, email van Miguel

Hey allemaal, ben im L-viv / oekraine - morgen richting belgie - reken minimum  2dagen, eerder 3 om de laatste  2600 km te overbruggen over polen, duitsland ...  vanaf nukus ( waar we dus de trein niet op konden) verder gereden naar quongirat waar we 2 nachten verbleven in het station ( vokszal ) wachtende op een trein ... de trein van 21:37 had geen cargo en de trein van 18:30, die niet voorzien was want hij was een dag te vroeg, had ons kunnen meenemen met de moto maar ...... helaas, dat wisten we niet en we waren dus niet op tijd klaar  -   daarom zijn we maar verder gereden naar karakapalski, de grens van uzbek met kazach, het gevreesde stuk richting beneu door de hitte -  vermits de grens gesloten was vanaf 22 u hebben we de tent gezet - s'morgens de grens over richting beneu - verschrikkelijke baan, hoe kan het ook anders ... we zijn terug in kazachstan katastrophe ! gedurende deze oversteek in de woestijnsteppe natuurlijk alle 2 lekke banden gehad en juist in't midden, dus op enkele uren rijden van de dichstste nederzetting ( stad of dorp kon je dit niet noemen)   ik plak bij johan 3 gaten - gelukkig hebben we  50 km verderop ( dus na 3 uur rijden) een luchtkompressor om zijn band op juiste druk te brengen   enkele uren later 2 gaten in mijn achterband - vermits mijn co2 patronen op waren heb ik maar een minimum kunnen inblazen waardoor de band extra begon te verslijten maar dan uiteindelijk een half uur later heb ik terug een lekke band - plakken was ok maar geen co2 meer en ook geen pomp - johan ging dan op mijn verzoek alleen verder (Het was te warm om te blijven stilstaan) om hulp te zoeken - t'was ongeveer 3 uur rijden tot aan het volgende hol van pluto - ik had mijn tent voor de nacht al maar opgezet - na +/- 2 uur te schuilen in de schaduw van mijn moto, al het water was op ( +/-7 a 8 liter water per man per dag), kwam er een busje langs met  15 mannen erin-gelukkig waren zij  voorzien en met behulp van hun pomp kon ik mijn tentje weer opkramen en verder rijden-gelukkig maar - deshydratatie was niet ver meer af -  na 30 min rijden kom ik johan tegen - zijn band had het ook maar 10 km uitgehouden en voila zijn 4de gaatje !  ook hij had hulp gevonden 500 m verderop, een pomp, maar geen plakkertjes ( ze waren de band aan het plakken met plakkers voor ne fietsband ...???) mijn voorlaatste plakkertje stak er al snel in en we konden weer verder - deze keer nog langzamer op deze rotbaan met puntige kiezelstenen - Johan onderhandelde om die pomp te kopen maar de mensen wilden niet maar toen johan toch 20000 tenge aanbood  ( zo een 50 euro) was de zaak snel beklonken en hadden we onze eigen pomp en nog  `1 plakkertje over - verschroeid en vermoeid door de hitte hebben we die avond ons tentje opgeslagen bij een cafe - wassen ging niet en na 4 dagen begonnen we een lekker geurtje te verspreiden - de dag nadien hadden we 70% goede asfalt wegen, natuurlijk rond de oliebronnen langs de kaspische zee en kwalitatief goede naftpompen met weer ECHTE 95% octaangehalte - je voelt het onmiddellijk aan de motor en de kleppen tikken terug minder hard en ook het verbruik was stukken minder (300 km rijden met dezelde hoeveelheid naft tegen 220km rijden bij slechte naft) maar dat duurde niet lang - vanuit atyrau richting rusland terug slechte baan en slechte naft -   ons laatste hotel in kazachstan was ok alhoewel het ontbijt plaatsvond in de gang op 2 stoelen .... het restaurant was nog niet open ??? en s'morgens lag johan zijne moto tegen ne paal gesmeten in plaats van op zijne pikkel ( onze motos stonden aan het politiebureau) - weeral schade, nu  aan zijn nafttank - de flikken hebben daar hun vet weer gekregen van ons - toen wij nu is vroegen achter hun paspoort waren ze weeral zoals vliegen ineens verdwenen van de aardbol ..... de assholes ... je kan gewoon niemand vertrouwen in deze apelanden - we begrijpen nu ook beter waarom de russen hier kernproeven en chemische bazaar hebben uitgestest .... = kazachstan katastrophe - alles kaput !!!   dan de grens over naar rusland-terug over de volga waar vanaf juni een helse muggenlarven plaag heerst - geen duizenden maar miljoenen muggen in je oor, ogen, mond,  nog nooit meegemaakt - en dan wetende dat je daar 3 uur nodig hebt om beide grenzen door te gaan .....  een nachtmerrie ---- constant rondspringen en zwaaien met je armen ... dus wij involle motokledij, met helm en muts en sjaal maar buiten wachten met ons vizier toe - lekker warm !!   en toch zijn we nog overal gestoken...   na de grens in de plaats van naar Astrakhan zijn we naar het noorden gereden richting volgograd ( ex-leningrad) waar we eindelijk iets konden eten zonder al te veel muggen ertussen .... geslapen in ????? in rusland -    de grensovergang de dag erop met oekraine was niet nomaal, ergens in een boerengat, pikdonker maar het verliep wel heel vlotjes - op 5 km voor de grens werden we nog maar is gestopt wegens te hoge snelheid- toen de politie op zijn speedgun 105 km/uur liet zien verschoot ik - dat kan niet - johan schoot in ne lach, ik ook en we hebben ongeveer op het zelfde momemt onze motor gestart en zijn gewoon doorgereden .... andere stops en controles hebben we ook dikwijls genegeerd en gewoon voorbij gereden-je kan immers niet altijd stoppen wegens tijdsgebrek -  - slechts 1 keer kregen we een interventie achter ons en dat koste ons amper 20 dollar elk ( na goed te hebben onderhandeld want het was oorspronkelijk rond de 160-200 euro en als je weet dat de flikken hier gemiddeld 150 euro per maand verdienen is 200 euro VEEL geld !!) maar johan nam pen en papier en schreef hun nummerplaat op waarop zij direct ons rijbewijs teruggaven en tevreden waren met de 20 dollar en vriendelijk vroegen om het papiertje te verscheuren- de rollen waren nu omgekeerd - corrupte hommels - Goed gedaan Johan !  ( waar ben je nu trouwens ?  Ik zit in L-viv in hotel Katerina op de |E40-M06)   bij een volgende controle in oekraine pakte dit niet - de politie wou eerste een deal, 50 euro, wat veel te veel was, johan schreef ook hier hun nummerplaat op maar aiaiaiaia --- die waren niet content en schreven een officiele pv uit ...... ik moest 10 km terug rijden en in het bank gaan betalen en daar had ik echt geen zin in - ik werd razend kwaad, smeet mijn papieren tegen hun auto, mijnen helm tegen mijn tanktas en gaf hun even hun vet int vlaams !!!!! johan hield het voor bekeken ( we hadden al te veel tijd verloren) en reed verder - ik hield voet bij stuk, ik zou niet terug rijden naar die bank en na wat sympathiserende lachjes en trekjes kwam ik er met 50 griffen (+/- 32 dollar) vanaf en kon ik doorrijden -  volgende stops zijn we dan ook maar doorgereden, het was wel leuk eigenlijk ... stoppen kost te veel tijd en geld ... gisteren heb ik johan dan niet meer gevonden en ben via kiev alleen naar l-viv gereden (uitgesproken = liviv, livov int russisch) - veel regen - bij droog weer toch dikwijls 140 km/uur kunnen  rijden achter passat - een zwarte mercedes s-klasse met geblindeerde ruiten vliegt ons voorbij en knippert even met zijn grootlichten wanneer de flikken hem willen doen stoppen -----zoef, gewoon voorbij tegen 200 km/uur -   ben hier nu wat aan het rondhangen-deze morgen ontbeten in universitaire cafetaria -mooie stad, veel klassieke universitaire gebouwen - beetje zoals leuven maar dan wel groter - wordt ook klein wenen genoemd maar is naar mijn mening veel gezelliger en veel luchtiger en ook veel levendiger ... mooie gebouwen , monumenten en markten maar de stad is in volle wederopbouw - een must om in 2008 om het lijste city-trips te zetten!   morgen, vrijdag, vertrekken we richting huis - de laatste 2600 km - op 3 dagen, misschien op 2 als we in vorm zijn ....   johan ging in kiev zijn moto laten oplappen voor de laatste dagen - hopelijk is er dan niet meer schade dan voordien - mijn leuze is steeds = afblijven als het werkt !   tot binnenkort - over en out -   - tot zondagavond dan --- hopelijk !!!  

22:03 Gepost door | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

14-06-06

box voor laatste aanmoedigingen...

 

21:16 Gepost door | Permalink | Commentaren (7) |  Facebook |

woe 14juni terugwegroute, zitten nu in Oekraine

08:31 Gepost door | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

12-06-06

Volgograd

"Mamayev Kurgan" of het moederland roept ... een 85 m hoog monument voor de overwinning van de Soviets aan het Oostelijk front tijdens WWO2 of een ode aan de helden van de Stalingrad slag , Het beeld overheerst de skyline boven Volgograd.

14:07 Gepost door | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

12/06/06, 11:21 , smsje van Miguel

Net aangekomem in Stalingrad of het nu geheten Volgagrad / middageten - jammer genoeg geen tijd om de stad te bezoeken - straks verder naar Oekraine voordat onze visa Russia verstrijkt - groetjes Miguel

14:04 Gepost door | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

The Eurpean route E40

European route E40 is the longest European route, about 8000 km long, connecting Calais, France via Belgium, Germany, Poland, Ukraine, Russia, Kazakhstan, Uzbekistan, Turkmenistan, and Kyrgyzstan, with Ridder in Kazakhstan near the border to China.The route passes through:* France: Calais - Dunkerque* Belgium: Veurne - Oostende - Brugge - Ghent - Brussels - Leuven - Liège* Germany: Aachen - Cologne - Gummersbach - Olpe - Siegen - Wetzlar - Gießen - Bad Hersfeld - Herleshausen - Eisenach - Gotha - Erfurt - Weimar - Jena - Gera - Chemnitz - Dresden - Bautzen - Görlitz* Poland: Boles?awiec - Legnica - Wroc?aw - Opole - Metropolian Katowice - Kraków - Tarnów - Rzeszów - Przemysl* Ukraine: L'viv - Dubno - Rivne - Zhytomyr - Kyiv - Lubny - Poltava - Kharkiv - Slovyansk - Debal'tseve - Luhans'k* Russia: Kamensk-Shakhtinsky - Volgograd - Astrakhan'* Kazakhstan: Atyrau - Beineu* Uzbekistan: Kungrad - Nukus* Turkmenistan: Das¸oguz* Uzbekistan: Buchara - Samarkand - Jizzakh - Tashkent* Kazakhstan: Shymkent - Zhambyl* Kyrgyzstan: Bishkek* Kazakhstan: Almaty - Sary-Ozek - Taldykorgan - Ucharal - Taskesken - Ayaguz - Georgiyevska - Öskemen - Ridder* Within Belgium the E40 follows the A18, the A10 and the A3* Within Germany the E40 follows the Bundesautobahn 4 for (nearly) its complete length.* Within Poland the E40 follows the A4 highway and the DK 4 National Road.* Within Ukraine the E40 follows the M11, M06, M03, M04 roads.The M06 or E40 in Ukraine is in very poor condition. At the start of the M03 in Kiev, it is like a freeway. Unfortunately this lasts only 16 km. Otherwise, the E40 within Ukraine mostly has 2 lanes. From L'viv to Rivne, some parts of the road operate with a barrier between carriageways. On the Rivne roundabout, the E40 has 2 lanes. All the way from Rivne to Zhytomyr, the E40 has a barrier. On the Zhytomyr roundabout, again the E40 has 2 lanes. From Zhytomyr to Kiev the E40 has a barrier separating carriageways; at some parts, the E40 is like an expressway.

13:48 Gepost door | Permalink | Commentaren (2) |  Facebook |

11/6/06 , smsje van miguel

Zijn in Russia na 4 ellendige en hete dagen in klote Kazachstan - 7 liter water per dag drinken - platte banden int midden van woestijn - uren wachten op voorbijganger met voetpomp en uitgeput in de hete zon - van Nukus naar Benue - quolssary - Atyrau - Astrakhan - Volgograd - duizenden muggen langsheen Volga rivier - Johan zijn uitlaat is losgekomen en vastgemaakt met spanriem - morgen hopelijk Ukraine via Charkiv -kiev - wegen oke in Russia - tot mails, - Miguel -

13:38 Gepost door | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

09-06-06

telefoonrekening "de wedstrijd"

Hey motoboys, .Omdat jullie ernaar vroegen heb ik mijn licht eens gaan opsteken bij Mobistar , jullie telefoonprovider... .Telefoonrekening van Miguel : 53 smsjes en enkele telefoontjes lokaal en internationaal voor totaal van 203 euro + 21 %btw = 240 euro .telefoonrekening van Johan , 146 smsjes aan 75 eurocent per stuk. .28 internationale telefoontjes voor een totaal van 278 euro En de winnaar is : Johan met op dit moment een tussentotaal van ong 400 euro inclusief 21 % BTW Johan , een vriendin van jou heeft een extra 250 euro gestort bij Mobistar om jou kaart actief te houden (is normaal , is om potentiele fraude tegen te gaan) -groetjes, de webmeesteres -

14:05 Gepost door | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Reacties hier, please...

 

09:47 Gepost door | Permalink | Commentaren (10) |  Facebook |

woe 7 juni, smsje van Miguel

Weer ni kunnen vertrekken met de trein....morgen rijd ik verder, met of zonder Johan - al genoeg tijd verloren nu..Johan is niet happig op de woestijn denk ik?? tot soon, - Miguel-

09:47 Gepost door | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

07-06-06

foto 7 :

Een van de vele mooie foto s uit Khiva. Heel goed bewaard, en buiten 2 gepensioneerden geen enkele toerist.. -johan-

18:31 Gepost door | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

 foto 6 :

Stalletjes of show in Nukus, provincieplaats in Karalpakstan, Oezbekistan. Kleurrijk, maar ge krijgt de mensen moelijk op de foto.. -johan-

18:31 Gepost door | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

foto 5 :

LIVE!!! uit Kunghyrat, 100 km ten Z van de Aralzee. Een godverlaten gat waar vroeger de Aralzee kwam en nog een belangrijk rangeerstation heeft. Hier logeren we sinds gisteren voor 1 USD in het station zelf.. We hopen de trein 335 te pakken. Die komt uit Tadjikistan naar Rusland. Tickets kopen kan enkel in Tadjikistan. Daarom gaan we proberen illegaal op de trein te springen en een ?deal? te sluiten met de chef van de trein? We moeten wel de grens met Kazachstan passeren en de autoriteiten bij aankomst in Kazachstan trotseren. Loopt deze smeergeldaffaire goed af? Tot de grens met Kazachstan is er enkel een half kiezelweggetje naast de spoorlijn, dit 450 km in volle woestijn.. Daarom prefereer ik de trein..- johan -

18:30 Gepost door | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

foto 4 :

Miguel zijn charme doet het weer bij de oudere dames? -johan-

18:29 Gepost door | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

foto 3

Tussen Bukhara en Khiva lag meer dan 400 km woestijn.. De weg lag goed maar de hitte (50 graden of zo) verschroeiend. Ditmaal had ik koelwater nodig.- johan-

18:29 Gepost door | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

foto 2 :

De Aprilia na de val in de Fan Mountains in Tadjikistan, nu gestald in de kleine straatjes in de oase van Bukhara: weer opgelapt en bijgewerkt. Radiator gelast en nieuw koelwater erin.. Linkerkant wat bijgewerkt.. Motor ok nadat hij in Dushanbe een dag niet wou strarten omdat de boegiegaten vol steengruis zaten..- johan-

18:28 Gepost door | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Hierbij een historisch foto:

de eerste MotoGuzzi anno 2005 verenigd met de Zijderoute van Marco Polo, Bukhara - johan-

18:27 Gepost door | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

woe 7 juni, reactie van Johan

Ben ik maandag 19 juni op tijd en gezond en fit op het werk???

Vandaag 7 juni, zitten we gelogeerd in het stationnetje in Kunghyrat, 100 km onder de Aralzee, Oesbekistan...

We hopen vanavond de trein te halen van half tien tot in Makat, Kazachstan, 800 km verder. Illegaal want geen tickets.

Voor 13 juni moeten we uit Rusland, want dan verloopt ons visum en de kans is groot dat de Russen onze moto's afpakken en ons in den bak gooien...

Op vrijdag 17 zou ik graag terug willen zijn??

Verder is mijne kleine linkerteen gebroken na val en is ook de linkervoetpedaal van de koppeling afgebroken..

De moto's zijn uit elkaar gerammeld en moeten nog 500 km over de bibberwegen van Kazachstan??

De kleppen van de motoren mekkeren luidkeels en kotsen de slechte (lage octaan) benzine uit.

 

Halen we het???????  reacties welkom!!

-Johan-

14:00 Gepost door | Permalink | Commentaren (2) |  Facebook |

Woensdag 7 juni, dag 33 , emailtje van Miguel

We zijn dus gisteren, maandag 06 juni vertrokken uit khiva/uzbekistan – een oude stad nabij de grens met turkmenistan – buchara was wel typischer en leuker, khiva is blijkbaar ouder maar alles is nieuw heropgebouwd nadat de russen alles hadden kapot gesmeten en daardoor lijkt het niet meer zo authentiek – gisteren dus zijn we rond 10 u vertrokken naar nukus – we dachten van hier de trein te kunnen nemen naar atyrau/kazachstan/ maar dat was misgerekend – toen de trein zonder ons vertrok kwamen we pas te weten dat ze daar geen ticketten kunnen uitschrijven …… vandaar dat we dus ni mee konden ….. Hebben daar 6 uur gewacht en onderhandeld met tolk en kgb voor niks … zijn dan tegen 18 uur doorgereden naar het noorden, naar de echte treinstad quongirat/kungrad vanavond passeert er om 21u35  een trein die tadjikistan met rusland verbind – men stelt voor om hier vanavond met de treinverantwoordelijke te onderhandelen, met name 100 us dollar te geven, die ons dan misschien meeneemt tot in makat ( daar zijn we op de heenreis ook gaan overnachten), wel illegaal ( we kunnen voor deze trein ook geen officiele tickets kopen ) maar vermits maqat een klein stadje is hebben we misschien ni te veel problemem bij de ontscheping?... seffens leggen we onze straps klaar, een loopplank waar we zijn achter gaan zoeken ( om de motos op de trein te krijgen ) en onze baggage apart op een trolley zodanig dat we snel kunnen handelen - eens in makat is de baan richting atyrau maar 100 km slecht en daarna gaan we terug op asphalt richting rusland ( als alles goe meevalt en als we de trein op kunnen natuurlijk ) anders moeten we morgenvroeg mee met de trein van 09 u maar dan maar tot in beyneu (net boven de grens van Uzbekistan en kazachstan, rechts van de kaspische zee) hopelijk is er dan een weg richting atyrau waar je deftig kan op rijden deftig = 40 to 50 km/uur luxe = 70-80 km/uur klote (zoals ons stukje kazachstan bij de heenreis) = 10-20 km/uur..... ik stink , we kunnen ons ni wassen in't station, geen water om tanden te poetsen, buiten dan flessenwater en de wc-s zijn weer degoetant, vol met vliegen & shit....- miguel- .

13:51 Gepost door | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

05-06-06

maandag 5 juni, dag 31 , smsje van Miguel

Heb Johan teruggevonden...

Zijn in Khiva geweest-mooi-dan vandaag heel de dag voorbereiding in Nukus om de trein te nemen naar Altyrau...maar helaas er was geen cargotrein-we zijn dan maar doorgereden naar Quongirat an de Kazachstaanse grens en zijn nu met een tolk bezig om een trein te pakken naar Atyrau of Volgograd- we slapen in station en moto's staan achter slot- zijn op de terugweg - ik tel de dagen al af...sebiet nog gaan eten se- waarschijnlijk weer sjaslik- groetjes,

- miguel-

19:11 Gepost door | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |